on-line webkamera

XXIII. Horácký letecký den

 

 XXIII. Horácký letecký den
Jihlava
15. a 16. září 2012
 

XXIII. Horácký letecký den!
Letecká show, na které v září vystoupí řada leteckých akrobatů a show pilot - v čele s pilotem Redbull Air Races Martinem Šonkou!

Dále budou k vidění letouny: 
Boeing Stearman (originál z r. 1943), Bucker Jungmann - červená Elenka s Honzou Rudzinským, AT-6C Texan, Cessna O2-A Skymaster, Cri Cri, akrobacie legendárního Zlinu Z-526 v podání Radima Vojty, Lo-100, ultralehká letadla, parašutisté, vrtulníky, a mnoho dalších.

Premiérově možnost zážitkových letů vrtulníky a krásným červeným dvouplošníkem Bucker Jungmann! 

Kontaktujte nás na našich stránkách a zajistěte si už dnes zážitkový let dvouplošníkem s otevřenou kabinou! 

Dále zážitkové v "klasických" turistických letounech Zlin 43 a Cessna 172.

Je připraven doprovodný program pro děti s rádiem Region. Součástí leteckého dne je i tradiční Horácký autosalon. V sobotu večer si přijďěte zatančit na hangár párty.

Program leteckého dne probíhá od 14h do cca 16h.

Letiště je veřejnosti otevřeno od 9h. Lety pro veřejnost probíhají po celý víkend (kromě hlavního leteckého programu). Akce se koná na letišti Jihlava-Henčov. 

A jaké jsou hlavní taháky 23. ročníku Horáckého leteckého dne?


Martin Šonka
- premiérové vystoupení nejlepšího českého akrobata současnosti na jihlavském nebi!!
Martin Šonka se Vám představí na své nové Extře 330 SR, kterou před ním sedlal jeden z nejlepších show pilotů světa a zakladatel seriálu Redbull Air Races Peter Bessenyei

V září tedy budete svědky struhující akrobatické show ostříleného pilota seriálu Redbull Air Races, dlouholetého reprezentanta ČR v motorové akrobacii nejnáročnější kategorie UNLIMITED, několikanásobného mistra ČR, mistra Maďarska, vicemistra světa ve Freestyle akrobacii z italského Foligna, vítěze prvního ročníku akrobatického závodu Aerobatic Freestyle Challenge, a v neposlední řadě také stíhače Armády České republiky, sedlajícího letoun L-159 ALCA.

AT-6C Texan
- nový přírustek na českém nebi North American AT-6C Texan, imatr. N696RE, jehož novou mateřskou základnou je letiště Plzeň-Líně. 
Letoun Harvard Mk.IIa dříve provozovaný South African Air Force, byl vyroben v roce 1943 jako AT-6C-15-NT v Dallasu, aby sloužil u USAAF s číslem 42-44038. V následujících letech byl s největší pravděpodobností využíván k výcviku nových pilotů v Texasu. 

Colomban Cri-Cri  
- nejmenší dvoumotorové letadlo na světě, které váží stejně jako jeho pilot. A navíc je schopno létat plnou akrobacii!!!

Bucker Jungmann
- klasický dvouplošník s přezdívkou Stradivárky mezi malými letadly předvede ladnou akrobacii z dob starých časů oněch báječných mužů na létajících strojích.
Opravdovým bonbónkem tohoto vystoupení bude tzv. NO HANDS! Tedy let na zádech v malé výšce a bez řízení, protože pilot má obě ruce nad hlavou!!! Premiérově možnost zážitkových letů!
Zažijte svezení tímto jedinečným érem s otevřenou kabinou!  
klikněte ZDE: 

Cessna Super Skymaster O-2A
- velice rychlý, celokovový hornoplošník s tažnou a tlačnou vrtulí, zdvojenými SOP a vyvíječem
kouře. Rok výroby 1965. Letoun je kompletně v markingu USAF, O-2 FAC, 23.RD TAC AIR
SUPPORT SQN TASS! ..přesně tak, jak operoval za války ve Vietnamu!

Boeing B-75 Stearman
 - dvouplošník Stearman, někdy také označovaný jako Kaydet, je jedním z vůbec nejznámějších letadel na světě. 
V tomto případě se jedná o kus s reg. značkou N43GK, S/N 75-8530, který byl vyroben pro námořnictvo Spojených států Amerických v roce 1943 jako N2-S5. Letoun byl využíván k výcviku kadetů na základně Corpus Christi v Texasu. 

Po skončení své profesionální kariéry byl letoun prodán soukromému provoovateli. Pro své výborné letové vlastnosti byl Stearman přestavěn na zemědělskou verzi, a stal se tak oblíébeným práškovacím letadlem. 

V r. 1987 Stearman prošel rozsáhlou renovací, jejímž cílem bylo dosažení co nejvěrohodnější podoby letounu, které odpovídalo standardu námořní verze N2S-5 z konce roku 1944.

Lo-100
- strhující akrobacie "až na drn" celodřevěného větroně v podání Mistra svého oboru, dlouholetého akrobatického reprezentanta ČR a instruktora plachtění Miloše Ramerta. Nenechte si ujít romantiku vzdušného baletu větroně zvýrazněného kouřovými efekty. Krátké video z loňské ukázky ZDE.

Tatra T-101
- jediný létající stroj Tatra 101 na světě, který je navíc poháněn originálním motorem Tatra T-100 z r.v. 1938!!
- jedná se o speciální sportovní turistické letadlo, které se vyznačovalo ohromujícími výkony! 
   - V roce 1938 stroj dosáhl úctyhodného výškového rekordu 7470m! 
   - V témže roce letoun vytvořil nový světový rekord v non-stop letu v přímé linii (Praha – Chartúm) výkonem 4340km! Let trval neuvěřitelných 26,5 hod! 

Suchoj Su-31
- akrobatický speciál, který snese přetížení +12/-10G v podání leteckého akrobata, českého reprezentanta a skvělého show pilota Honzy Adamce. Budete moci shlédnout představení akrobatické formule 1, s výkonem hvězdicového motoru přes 400 HP! 

A další.. 

Neváhejte a už teď si v kalendáři rezervujte 3. zářijový víkend k návštěvě jihlavského letiště a strhující Air Show! 




 
 
Akce se koná pod záštitou paní MIROSLAVY NĚMCOVÉ, předsedkyně Poslanecké sněmovny parlamentu ČR.

Za nezištnou podporu při pořádání XXIII. Horáckého leteckého dne srdečně děkujeme našim partnerům:
 
       




 

    

Mnoho fotografií a pěkných slov o loňském ročníku HLD naleznete na webu Letištěcr.cz http://letistecr.cz/akce-a-souteze/americke-mince-matyasovy.aspx